Monday 5 March 2018

타타 철강 다변화 전략


타타 그룹 사례 연구 에세이.


타타 그룹 사례 연구.


TATA Group 사례 연구.


Tata 그룹은 인도 뭄바이의 Maharashtra에 본사를두고있는 다국적 대기업입니다. 이 그룹은 엔지니어링, 정보 및 통신 기술, 재료, 서비스, 에너지, 소비재 및 화학 물질의 7 개 섹터로 구성됩니다. 그것은 무역 회사로서 1868 년 Jamsetji Tata에 의해 시작되었습니다. 현재 6 개 대륙의 80 개국 이상에서 약 200,000 명의 직원이 근무하고 있습니다. 32 개가 공개적으로 상장 된 100 개 이상의 독립적 운영 회사가 있습니다. 그룹은 합리화, 세계화 및 현재 혁신과 같은 주요 조직 단계를 거쳤습니다. 그것은 2020-21 년까지 5 천억 달러의 수입을 달성 할 비전을 가지고 있습니다. 주요 기업은 Tata Motors, Tata Steel, Tata Consultancy Services (TCS), Tata Chemicals, Tata Teleservices, Tata Global Beverages, Tata Communications, Tata Industries 및 Taj Hotels (Hill, 2011)입니다. 2013 년 9 월에 실시 된 최근 연구에 따르면이 그룹의 시가 총액은 6 조 달러입니다. 이것은 수익의 58 %가 인도 밖에서 온 32 개 상장 기업에서 나왔습니다. 이 그룹은 현재의 사이러스 팔론 지 (Cyrus Pallonji) 회장의 가족 소유 기업으로 남아있다.


ASSOCHAM이 실시한 설문 조사에 따르면 그룹의 회사와 기업은 국내외에서 가장 잘 알려진 인도의 글로벌 브랜드입니다. 그것은 2009 년 가장 평판이 좋은 회사로 11 위를 차지했습니다. 교육, 질 높은 수많은 연구 및 인도 문화 연구소 설립 및 자금 조달에 도움이되었습니다. 이 단체는 자선 활동을해온 오랜 역사의 결과로 2007 년에 수여 된 자선 단체 카네기 메달을 보유하고 있습니다. 이 사례 연구는 국내외 시장에서의 그룹의 전략, 가장 전략적인 이니셔티브, 다각화 문제에 대한 다각화, 권고 및 해결책의 2 차적 문제를 분석합니다.


전략이란 조직의 목표를 달성하거나 문제에 대한 해결책을 제공하는 것과 같이 원하는 미래를 이끌어내는 것으로 간주되는 계획 또는 방법을 의미합니다 (Kerin, 2009). 타타 그룹은 지역적으로나 국제적으로 운영됩니다.


국내 시장 전략.


Tata 그룹은 인디언 호텔, 타타 파워, 타타 커피 및 타타 커뮤니케이션스와 같은 단체를 운영하는 인도 시장에서 영업합니다. 그것은 산업, 지역 및 기능 전반에 걸쳐 기업의 얼굴을 변화시키고 있습니다. TSMG는 전략 수립, 성과 개선, 전략 배치 및 비즈니스 분석 분야에 대해 고객에게 자문을 제공하기 위해 1991 년 TSMG (Strategic Management Group)를 시작했습니다. 그것은 독점적으로 전략 공간에서 운영하고 대부분 회사와 협력했습니다. 국내 시장에서의 명확한 서비스를 위해 TSMG는 전문가 팀과 함께 전략을 세웠습니다.


TSMG는 Tata Oil Mills와 관련된 전략 연구로 그룹 내 프로젝트를 시작했습니다. 이것은 그룹 판매를 힌두 스탄 (Hindustan) 레버로 정점 화하기위한 것이 었습니다. 그들은 또한 절름발이와 관련된 전략적 연구 Voltas를 재구성했습니다. 이 전략으로 유니레버 (Unilever)에 화장품 사업을 판매하고, 인도 남부에 영국 소유의 소매 체인 (작은 숲)을 인수하고 스타 바자 (Bazaar)를 통해 식품 및 식료품 점의 웨스트 사이드 소매점을 통해 트렌트를 의류 소매점에 진입시켰다.


TSMG는 2006 년 4 월 Tata Economic Consultancy (TECS)와 통합되었습니다. 이 통합은 인프라, 투자 자문 및 정부 부문과 같은 전략을 수립하는 것이 었습니다. 이로 인해 인도의 타타 (Tata) 그룹 회사의 효율적인 운영을 촉진하는 많은 인프라 프로젝트가 진행되었습니다. 라탄 타타 (Ratan Tata)의지도하에 타타 그룹이 사용한 또 다른 전략은 기술적으로 흥미롭고 우수한 제품을 만드는 것이 었습니다. 이것은 타타 그룹 회사들을 다른 회사들과 저렴한 비용과 혁신으로 구별하기위한 것입니다.


국제 시장 전략.


이 그룹은 설립 초기부터 사업에 대한 국제적인 접근 방식을 가지고 있습니다. 설립자는 영국과 중국의 국제 무역 사업에서 경력을 쌓기 시작했습니다. 1962 년 현재 Tata Exports가 설립되었습니다. 이로 인해 150 개국 이상에서 타타 (Tata) 회사 제품 및 서비스가 쉽게 수출되었습니다 (Chaudhuri, 2011).


각 운영 타타 그룹 회사는 전체 전략의 필수적인 부분의 형태로 자체 국제 전략을 개발했습니다. 이것은 회사의 특성, 가능한 기회 및 글로벌 무대의 경쟁 역학에 달려 있습니다. 2000 년 Tata Tea Company는 Tetley를 인수했습니다. 그룹 회사는 해외에서 몇 가지 중요한 인수를 수행했습니다. 이러한 인수에는 Tata Motors의 Land Rover 및 Jaguar, Tata steel의 Corus 및 영국의 Tata chemical의 Brunner Mond가 포함됩니다. 타타 모터스의 한국 대우 상용차, 태국의 밀레니엄 스틸, 싱가포르의 NatSteel, 타타 케미칼의 일반 화학 공업 제품 및 타타 통신의 미국 타이코 글로벌 네트워크가 있습니다. 중요한 전략적 계획.


전략적 이니셔티브는 조직 비전이 실천으로 옮겨가는 수단을 의미합니다 (Goeke, 2010). 이러한 이니셔티브에는 유한 기간 임의 프로그램 및 프로젝트 모음이 포함됩니다. 타타 그룹 회사는 2010 년 3 월 31 일에 실시한 조사에 따르면 매우 높은 비율로 성장했다. 매출은 5.38 %, 순이익은 29.01 %, 영업 이익은 18.02 %, 영업 이익은 26.5 %로 증가했다. 이 그룹은 여러 회사의 사회적 책임에 대한 전략적 계획을 시작했습니다.


현재 500 개가 넘는 자조 그룹이 시작되어 다양한 완화 빈곤 프로그램하에 운영되고 있습니다. 200 명이 소기업을 통해 소득 창출 활동에 종사하고 있습니다. 여성 인력 양성 프로그램의 확대는 700 개 마을로 확산되었습니다. 2003 년부터 2006 년까지 42 개 마을에서 유아 생존 및 산모 생존 프로젝트를 수행했다 (Antony, 2009).


이러한 계획은 Tata steel 100 주 프로젝트에 의해 시작되었습니다. 시작된 보건 사업에는 예방 접종 및 보육, 아동 교육 촉진, 에이즈 인식 창출, 농장 활동 및 의료 프로젝트가 포함됩니다.


즉석 농업 (Cargil 2010)을 통해 경제에 권한을 부여하기위한 프로그램입니다. 오리사, 자르 칸트 (Jharkhand), 차 티스 가르 (Chhattisgarh)라는 세 개의 뒤쪽 부족 블록에서 개발되었습니다. Rs 100 crore의 예상 지출이있는 프로그램으로 3 개 주내 400 개 이상의 마을에서 4 만 명의 부족에게 혜택을 줄 것으로 예상됩니다.


그것은 유로 규범으로 차량을 발명 한 인도 최초의 기업이되었습니다. 1992 년에이 회사는 USA Cummins Engine Company와 합작했습니다. 이 협력은 인도의 배출 제어 기술 도입을 의미했습니다. 회사는 AVL 및 Ricardo (Mahajan, 2009)와 같은 세계적으로 유명한 엔진 컨설턴트의 도움으로 환경 친화적 인 엔진을 도입했습니다.


생태 균형 회복.


이 사업을 통해이 회사는 타운십에 80,000 그루의 나무를 심었으며 Jamshedpur 지역에 240 만 그루가 심어졌습니다. 생태 균형을 유지하기위한 노력을 통해 회사는 공급 업체가 나무가 아닌 제품 포장에 대한 대체 재료를 사용하도록 지시했습니다 (Bhatnagar, 2011).


푸네의 직원들은 용접, 스크랩 목재 재사용, 가구 조립, 배터리 케이블 어셈블리 및 철 스크랩 볼링과 같은 생산 활동에 종사하기 위해 산업 협동 조합을 제안했습니다 (Kulkarni, 2010). 회사는 여성 복지부를 돕기 위해 사회 복지 사회를 시작했습니다. 그들은 피클에서부터 전기 케이블 하네스에 이르기까지 재정적으로 안정된 다양한 유형의 제품을 생산합니다.


회사는 Jan Parival Kalyan Santhan과 Samaj Vikas Kendra 인 Lucknow에 두 개의 사회를 형성했습니다. 그들은 시골의 의료 및 개발을 제공하기위한 것이 었습니다. 그들은 농촌 지역의 교육, 보건 및 여성 능력 향상을 위해 많은 노력을 기울였습니다.


Tata 모터는 고등 교육을받는 어린이들에게 많은 장학금 프로그램을 제공했습니다. Vidyadhanam 장학금 프로그램을 통해이 회사는 211 명의 학생을 지원했습니다. 그룹 중 132 명이 소외된 공동체 출신이다. 인도의 산업 기술 연구소 (Industrial Technical Institute, ITI)를 업그레이드하기 위해이 회사는 PPP (Public-Private Partnership)에 가입했습니다 (Rongers, 2008).


타타 화학 회사


회사는 지속 가능성을 보장하기 위해 노력하고 있습니다. 이는 환경 보호, 이해 관계자 및 인권 증진, 경제적 가치 창출 및 사회적 자본 창출에 대한 정직성과 투명성을 의미합니다 (Pillania, 2012). 이 회사는 글로벌보고 이니셔티브 (GRI) 지침에 따라 지속 가능한 성과를보고하기 위해 유엔 글로벌 콤팩트를 지원합니다. 환경을 보호하기위한 주된 노력에는 대체 연료 원 및 원료, 자원의 최적 사용, 재활용 및 재사용 극대화가 포함됩니다. 1982 년, Tata 화학 제품은 Mithapur에 영향력 캠프를 개최 한 최초의 회사가되었습니다. 이 캠프는 Mithapur 병원의 100 명 이상의 환자에게 안과 진료를 제공했습니다.


1980 년대 이래, 이 회사는 특수하게 자란 사람들의 필요를 충족시키기 위해 열심히 노력해 왔습니다. 그것은 Munnar에서 정신 복지 센터를 시작했습니다. 이 프로그램에는 청년층과 특수 아동을 대상으로 한 교육, 교육 및 재활 서비스를 제공하는 다양한 프로그램이 있습니다 (Bruche, 2010). 회사 복지 담당관은 장애 아동 복지 센터에 재활 및 특수 교육에 가입하도록 장려했습니다.


타타 그룹 소스 문제.


이것은 투자자가 너무 많은 투자에 돈을 투자 할 때 발생합니다 (Gabaix, 2010). 이 투자 형태는 너무 많은 유사한 투자 또는 포트폴리오 투자 금액 일 수 있습니다. 반대로, 투자가 사업 통제를 넘어서는 경우 이러한 투자는 기업에 위험 할 수 있습니다. 타타 그룹은 과도한 분산 문제에 직면 해있는 세계에서 가장 큰 단체 중 하나입니다. 이것은 오늘날 그룹이 직면하고있는 문제의 근원입니다. Tata Teleservices (Maharashtra)와 같이 규모가 크고 다양한 다양한 사업체는 일일 비용을 충당 할 수 없습니다. 이로 인해 기업은 부채를 얻고 그룹 내의 다른 문제로 귀결되었습니다. 이러한 문제는 1 차, 2 차 또는 3 차로 분류 할 수 있습니다.


다변화로 인해 Tata 그룹에서 2 차적 문제가 발생했다면 이러한 문제는 단기적 또는 장기적 문제로 분류 될 수 있습니다 (Henning, 2012). 단기적인 문제는 즉각적으로 또는 현재 해결할 수있는 문제입니다. 장기적인 문제는 수년에 걸쳐 솔루션을 전개하여 신중한 분석과 계획을 필요로합니다.


Tata 그룹이 직면 한 한 가지 문제는 다각화 된 시장에서 관리가 이루어지고 있다는 점입니다. 현재 회장 인 라탄 타타 (Ratan Tata)는이 그룹을 세계 시장으로 끌어 들였다. 그는 그룹 회사가 자신의 안락 지대에서 벗어나 새로운 기회에 투자하도록 이끌었습니다. 문제는 아무도 라탄 타타 (Ratan Tata)의 지위를 차지할 수없고 경영 역할을 효과적으로 수행 할 수 없다는 주주의 견해로 발생합니다.


둘째, 경제 불균형으로 인해 사회에 자금을 지원하는 능력을 유지하는 데 어려움을 겪고 있습니다. 그룹은 사업 인수 및 수많은 투자의 결과로 더 엄격한 예산을 보유하고 있습니다. 예를 들어, Tata teleservices (Maharashtra)의 주체 중 하나는 Rs의 부채에 직면 해 왔습니다. 3,400 crore. 이 문제로 인해 한 지점에서 작동이 정체되어 몇 개의 서클 중 일부를 닫아야합니다.


그룹에는 중앙 시스템이 없습니다. 이것은 회사가 독립적으로 운영하여 중앙 집중식 목표가 결여 된 결과였습니다. 연결 재무 제표의 부족은 타타 그룹 전체에 대한 도전이기도합니다. 이것은 다각화 된 시장에서 발생하기 때문에 발생합니다.


또 다른 문제는 현재 세계 경제와 인도의 전반적인 발전이다. 인도 시민과 세계가 일반적으로 계속 부패하면 빈곤 수준이 계속 높아질 것입니다. 이 문제는 Tata 그룹의 성장이 둔화되는 걸림돌이됩니다.


타타 그룹은 여러 국가들에서 운영되는 여러 단체들로 세분화되어있다. 그들의 운영 분야에는 인도, 유럽, 싱가포르, 미국, 태국 및 케냐가 있습니다. 그룹의 다른 실체는 그룹 전체의 한 위원장의지도하에 독립적으로 운영됩니다. 이러한 독립성은 중앙 위치의 부재, 다른 사람들과의 연결 재무 제표와 같은 문제를 야기했습니다. 이러한 그룹의 리더십 체제 하에서 그룹이 오랜 기간 동안 봉사 해 왔음에도 불구하고 변화가 통합되고 기존의 문제가 해결되었습니다.


1. 그룹은 여러 분야로 번갈아 움직일 관리자를 시작해야합니다. 이렇게하면 현재 관리자가 퇴직하는 경우 일관성없는 관리 문제가 최소화됩니다. 예를 들어, 전체 그룹은 1896 년 이래 한 명의 위원장 체제하에 운영되어 왔습니다.


2. 주주는 모든 직원에 대한 현직 교육을 계획해야합니다. 이 그룹에는 필요한 기술을 갖추고 있어야하는 약 20 만 명의 직원이 있습니다. 이것은 그룹 내에서 더 나은 서비스와 효율적인 운영을 촉진 할 것입니다.


3. 경영진은 모든 회사를 통합하는 리더십의 중심 시스템을 시작해야합니다. 이 그룹은 전 세계 7 개 부문에 100 개 이상의 운영 회사를두고 있습니다. 그들은 각각 독립적으로 운영되는 것이 아니라 통일 된 시스템을 가져야합니다.


4. 회사는 연결 재무 제표를 작성해야합니다. 이 그룹의 시가 총액은 968 억 7,000 만 달러로 적절한 회계 및 감사를 위해 연결 재무 제표가 필요합니다.


5. 그룹은 투자 할 때 적절한 전략을 가져야한다. 이것은 경제적 격차를 관리하는 문제를 야기했다. 그들은 관리가 가능한 프로젝트에 투자함으로써 다양 화 문제를 피해야합니다.


6. 적절한 부채 관리가 있어야합니다. Tata teleservices (Maharashtra)는 Rs.3, 400 crore의 부채에 직면 해 왔습니다. 이 문제로 인해 회사는 소수의 서클을 폐쇄했습니다.


결론적으로 Tata 그룹은 인도와 세계에서 가장 큰 조직 중 하나입니다. 이니셔티브 프로그램을 통해 인도 경제를 촉진합니다. 그것은 뛰어난 회사를 통해 더 나은 서비스를 제공합니다. 회사는 독립적으로 운영되므로 효과적인 관리 및 적절한 계정 감사 문제가 발생합니다.


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대학 / 대학 : University of Arkansas System.


논문의 유형 : 논문 / 학위 논문.


날짜 : 2015 년 11 월 15 일.


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관련 에세이.


당신의 평가.


3422 Old Capitol Trail, Suite 267, Wilminton, DE 19808, USA.


"타타 다각화 전략"수필 및 연구 논문.


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버스 508 | 다각화 전략 | Marilyn Caroll 박사 | | 카일 루이스 | 5/6/2012 | 다변화 전략 오늘날의 글로벌 시장에서 기업은 어려운 결정에 직면 해 있습니다. 기업이 직면하는 가장 어려운 결정 중 하나는 비즈니스 다변화 여부입니다. 다각화 란 단순히 포트폴리오 내에서 다양한 투자를 혼합하는 것을 의미합니다. 이 기법의 근거는 다양한 종류의 투자 포트폴리오가 평균적으로 사용될 것이라고 주장합니다.


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Abstract Diversification은 신제품 및 신시장에서 얻은 더 많은 판매량을 통해 회사의 수익성을 높이기위한 기업 전략의 한 형태입니다. 다각화 전략은 시장, 제품, 서비스 또는 생산 단계를 기존 비즈니스에 추가함으로써 기업 운영을 확장하는 데 사용됩니다. 존슨 앤드 존슨 (Johnson & amp; amp; amp; 존슨은 다각화를 통해 이익을 얻었으며 National Semiconductor Company는 성공할 수 없었습니다.


비즈니스, Janssen Pharmaceutica, Johnson & Johnson 1378 단어 | 5 페이지.


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다각화 전략 다각화는 변화하는 시장에서 경쟁력을 유지하기 위해 기업이 취해야하는 위험입니다. 일부 기업은 사업을 다각화하는 데 성공했으며 야당에서는 사업을 확장하는 과정에서 성공하지 못한 다른 회사가 있습니다. 본 보고서의 목적 상 다각화 전략을 통해 "Sara Lee Corporation"을 성공적인 회사로 사용할 것입니다. 다른 한편으로는, 나는 예로 Ebay를 사용할 것입니다.


Corporation, EBay, Investment 1125 Words | 4 페이지.


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다양 화 전략 Bus508 2010-09-15 1. 코어 비즈니스, 규모, 재무, 글로벌 존재, e 비즈니스 사용 (마케팅, 영업 등)의 두 비즈니스 비교 및 ​​대조 NetFlix에서 처음으로 조사한 비즈니스가있었습니다. Netflix는 회사의 침체기에 있으며 회사를 되돌아 가게하기 위해 과감한 변경을해야합니다. 최근에 회사는 월간 서비스 비용을 $ 10에서 $ 16로 인상하기로 결정했습니다. 이로 인해 시간이 지남에 따라 국내 고객은 80 만 5 천 명 감소했습니다.


Coffee, Coffee culture, Company 1116 단어 | 3 페이지.


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다각화 전략 기업이 시작하면 전문화하려는 내용을 세부적으로 설명하는 비즈니스 계획을 수립합니다. 한 시장에서 목표에 도달하면 다른 시장으로의 벤처 기업 결정을 내립니다. 사업의 세계에서, 그 모험은 회사 다변화라고합니다. 메리 엄 - 웹스터 (Merriam-Webster)의 온라인 사전에 따르면, 다양 화하는 것은 "제품의 다양성을 높이는 것" (Merriam-Webster, 2012) In.


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다양 화 IBM 포춘지 선정 500 대 기업이 지난 6 월에 100 번째 생일을 맞았습니다. IBM은 400,000 명이 넘는 직원을 고용하고 있으며 e - 비즈니스 글로벌 마케팅 기술 분야에서 1,000 억 달러 이상의 거물로 간주됩니다. IBM은 컴퓨터 설립 초기에 메인 프레임 컴퓨터를 사용하여 회사를 거의 파산으로 무릎 꿇게 만들었습니다. IBM은 PC를 단순한 가제트로 보았으며 시간이 지남에 따라 모든 가제트가 망각되어 사라졌습니다. IBM은 어려운 길을 찾아 낼 것입니다.


Abercrombie & Fitch, Affirmative action, David T. Abercrombie 1901 단어 | 5 페이지.


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다변화 전략 먼저 회사의 다양 화에 대해 설명해 보겠습니다. 나는 그것이 완전히 다른 무엇인가를 의미한다고 생각했다. 다각화 된 회사는 관련이없는 여러 비즈니스가있는 회사입니다. 이러한 서로 다른 비즈니스는 별도의 관리 팀을 필요로하고 고객이 다르며 서로 다른 제품을 생산하거나 다른 서비스를 판매합니다. 다각화 된 회사가되는 장점 중 하나는 다른 비즈니스 중 하나의 문제로부터 분리를 만들 수 있다는 것입니다. 회사는 할 수 있습니다.


3M, Gatorade, Innovation 2097 년 단어들 | 5 페이지.


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다변화 전략은 기업이 신제품 및 / 또는 서비스로 얻는 판매량을 확대하여 수익성을 높이려는 전략입니다. 아마존은 1995 년 창립 이래로 다양 화되었다. 온라인 서점으로 시작하여 수백만 명이 인터넷을 통해 다양한 품목을 구매하는 원 스톱 e - 쇼핑 허브로 진화하고있다. 아마존은 오늘날 세계에서 가장 큰 온라인 소매 업체 중 하나입니다. 그러나 기업이 다양 화를 시도 할 때.


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탐사 및 통신. 소비자 전자 제품 인도에서는 인도 최대 판매 및 서비스 네트워크를 갖춘 멀티 브랜드 전략을 통해 컬러 TV, 세탁기, 에어컨, 냉장고, 전자 레인지 및 기타 여러 가전 제품과 같은 소비자 제품을 판매합니다. ] 휴대폰 2009 년 11 월, Videocon은 새로운 휴대폰 라인을 출시했습니다. [5] Videocon은 이후 기본 색상의 FM 전화에 이르는 다양한 혁신적인 핸드셋을 출시했습니다.


음극선 관, 대기업, 액정 디스플레이 1823 단어 | 7 페이지.


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다양 화 전략 Your First Name YourLastName 대학 타이틀 소개 Kelleher Herb과 King Rollin이 1971 년에 Southwest Airlines을 설립했을 때 그들은 500 마일을 넘지 않는 바쁜 시장에서 저렴한 비용의 항공사 서비스를 제공하고자했습니다. 첫 비행은 휴스턴, 달라스, 샌 안토니오 사이였습니다. 현재 사우스 웨스트는 미국 내 최대 승객 수 마일 중 하나입니다. Southwest는 효과적인 방식으로 비즈니스 모델을 실행했습니다.


항공사, ATA Airlines, Herb Kelleher 1250 단어 | 4 페이지.


타타 모터스 국제 인수 전략.


PGP-09-179 |  회사 소개 TATA Motors는 TATA 그룹 & amp; 2008-09 년 인도의 최대 자동차 회사로서 총 매출액이 140 억 달러에 달한다. 각 세그먼트의 상업용 차량 및 소형, 중형 차량 및 다목적 차량 부문에서 우승 한 제품을 사용하는 승용차의 상위 3 위 중 선두 기업입니다. TATA 자동차는 2004 년에 뉴욕 증권 거래소에 상장되었습니다. 1945 년에 설립되었습니다. 인도 도로에 4 백만개의 Tata 차량 플라이 이상.


자동차, 자동차 산업, Ford Motor Company 2162 단어 | 7 페이지.


과제 2 - 다각화 전략.


러닝 헤드 : 현대 비즈니스 - BUS 508 2012 년 4 월 28 일 과제 # 2 다각화 전략 "버진 그룹과 베네통 그룹"길버트 펠리 아노 II 교수 - 브라이언 콜린스 스트레이어 대학교 (Bray Collins Strayer University) 현대 비즈니스 - 버스 508 2 초록 다변화 문헌은 주로 새로운 산업에 대한 기업 자원의 적용 정도 : 회사는 서로 간의 시너지 효과가 줄어들 기 때문에 더 많은 관련 산업으로 다각화되어야한다.


브랜드, 브랜드 관리, 브랜드 1530 단어 | 6 페이지.


타타 자동차의 전략과 구조.


소개 우리 모두가 알듯이 전략과 구조는 조직의 가장 중요하고 중요한 부분 중 하나입니다. 전략과 구조는 조직의 경영 과정에서 프로세스를 계획함으로써 나옵니다. 따라서 조직이 사명과 목표를 결정하고 적절한 전략과 조직 구조를 계획하며 이러한 전략을 구현하는 것을 얼마나 잘 무시할 수 없습니다. 전략은 의사 결정의 직접적인 결과이며 구조는 간접적입니다.


자동차 산업, 뭄바이에 본사를 둔 회사, Ford Motor Company 1800 단어 | 6 페이지.


타타 모터스.


Tata Motors Limited : Ratan의 다음 단계 요약 Tata Motors Limited (Tata Motors)의 회장 인 Ratan Tata는 "세계에서 가장 저렴한 자동차"라는 명성을 얻었습니다. 뉴 델리 자동차 엑스포에 Tata의 배경 소개 상황 분석 장점 세계에서 가장 저렴한 자동차 제조업체 인도 내수 판매의 81 % 다양한 범위의 다양한 자원 (80 개국 98 개 회사) 소유 철강 공장 자원 Ratan의 비즈니스에 대한 잘 알려진 지식 (자동차 설계.


자동차, 캐딜락, Hispano Carrocera 503 단어 | 4 페이지.


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HRM 이슈 / 다각화 전략 Jamaine Williams 강사 Dr. Hogan Bus599 2012 년 2 월 29 일 요약이 글에서는 Nucor Corporation에 대한 분석을 제시 할 것입니다. 이 신문은 철강 산업의 동향과 Nucor의 전략에 어떤 영향을 미칠 수 있는지, Nucor의 조직 구조 및 경영 철학에 대해 토론하고, 전략 구현과 관련된 HRM 3 가지 문제를 식별하고 이러한 문제를 해결하기위한 조치를 권고합니다. 상황, 권장합니다.


ArcelorMittal, 인적 자원 관리, 경영 1402 단어 | 4 페이지.


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다각화 전략 BUS 508 현대 비즈니스 Seena S. Nelms Strayer University 다각화 전략 다각화 란 무엇인가? Merriam-Webster Dictionary 온라인에 따르면, 다양 화는 다양성을 창출하거나 다양한 운영에 종사한다는 것을 의미합니다. 다각화는 수익성을 높이기 위해 새로운 제품 및 서비스를 통해 기업을 새로운 시장으로 끌어들이는 전략입니다. 일부 기업은 다양 화되고 성공했으며 다른 기업은 성공했습니다.


AOL, Google, Steve Case 1298 단어 | 4 페이지.


타타 모터스 전략.


Tata Motors Industry Analysis : Tata Motors는 현재 인도에서 수입의 6 % 만 수출하고 있습니다. 인도의 자동차 시장은 지난 2 년 동안 승용차 판매를 중심으로 글로벌 경기 침체의 영향이 느껴지는 것을 제외하고는 지난 7-8 년 동안 꾸준히 성장했습니다. 인도 자동차 시장 (승용차) 점유율은 현재 총 시장의 4 %를 약간 넘습니다. 2011-12 년도 총 253 만명.


자동차, 자동차 산업, Opel 1838 Words | 6 페이지.


타타 그룹 비즈니스 전략.


TATA 철강 전략은 아시아의 버블 링 건설 경제의 성장을 돕기 위해 제강의 가치 사슬을 통합하는 것이 었습니다. 재정적으로 정부 정책에 따라 다른 시장에 접근 할 수있는 기회가 주어 지자 유럽에 설립 된 CORUS를 인수했으나 운영에 비용 효과가 없었습니다 (Tarun Khanna, Krishna G. Palepu Richard J. Bullock, 2009). 이 인수를 통해 저렴한 비용으로 적절한 시너지 효과를 얻을 수있었습니다.


비즈니스 용어, 뭄바이에있는 회사, 선진국 2163 단어 | 6 페이지.


인도의 다각화 전략.


개요 :이 사건의 경우, "ITC의 다양 화 전략" 최근 관련 분야 및 비 관련 분야에 대한 ITC의 다양 화에 대한 개요를 제공합니다. 이 사건은 인도의 담배 산업에 대한 개요를 제시하고 ITC가 다양 화하고있는 분야에 대한 상세한 설명을 제공합니다. ITC가 다각화 한 각 부문에서 직면하게 될 경쟁 또한 탐구됩니다. 쟁점 : 새로운 비즈니스 선택의 기준과 관련된 다양성의 정도.


American Tobacco Company, Cigar, Cigarette 1324 단어 | 4 페이지.


Tata Nano의 마케팅 전략.


회사 소개 TATA MOTORS에 대하여 Tata Motors는 인도 최대 자동차 회사로서 2009-10 년에 총 매출 92.519 억 크로아티아 (200 억 달러)를 기록했습니다. 자회사 및 준회원을 통해 타타 모터스 (Tata Motors)는 상업용 차량 시장에서 승용차 시장의 선두 주자 중 하나이며 승용차 시장에서 3 위를 차지하고있다. 또한 세계에서 네 번째로 큰 트럭 제조업체이자 두 번째로 큰 버스 제조업체입니다. 타타 자동차, 버스 및 트럭은 유럽, 아프리카의 여러 국가에서 판매되고 있습니다.


자동차, 피아트, 마루 티 800 680 단어 | 4 페이지.


타타 나노 가격 전략.


생산 평준화. 생산 평준화 및 시장 다각화에 도전하는 14 개 칸반은 개선을 가속화합니다. 칸반의 16 카트 운반 칸반의 탄성 17 자연. 추가 개발 : 1973 년 석유 위기가 발생하여 많은 회사가 수익을 중단했지만 도요타 제조 회사는 여전히 일하고 있습니다. 2 차 세계 대전 후, 미국은 대량 생산 차량의 비용을 절감했습니다. 일본인도이 전략을 따랐다. 미국은 훌륭한 생산 관리, 경영 관리를 만들어 냈습니다.


1973 년 석유 위기, 조립 라인, 린 생산 595 단어 | 3 페이지.


타타 모터.


사례 2 Tata Motors 1. 세계 자동차 산업의 경제적 특성을 설명하십시오. 2008 년 금융 위기는 미국의 서브 프라임 모기지 위기에서 시작되어 결국 글로벌 금융 위기로 발전했습니다. 금융 위기의 영향으로 대부분의 국가에서 소비자의 차량 수요가 급격히 감소합니다. 또한 금융 위기로 인해 글로벌 자동차 산업은 본격적인 시장 경쟁을 경험했습니다. 일부 소형 자동차 회사가 단계적으로 추진됩니다.


자동차, 자동차 산업, 피아트 1142 단어 | 4 페이지.


다각화 전략.


STRATEGY & amp; amp; amp; 변화 최종 선택 주제 : 기업이 관련 다각화를 선택할 가능성이 높고 비 관련 다각화를 선택할 가능성이 높은 경우? 소개 우선, "기업 전략은 기업 전체를 비즈니스 단위 부분의 합계 이상으로 합치는 것입니다."(Porter, M. E., 1987 Mintzberg et al 2003, p.451에서 인용). 이와 관련하여 기업 차원의 전략은 두 가지 관련 문제와 관련이 있습니다. "첫째로 기업이 경쟁해야하는 기업입니다.


비즈니스, 비즈니스 용어, 핵심 비즈니스 2855 단어 | 9 페이지.


펩시코의 다각화 전략.


회사는 시장 점유율을 높이고 통합 유통 등과 같은 비용 절감 활동을 활용할 수있는 능력을 향상시킵니다. 참고 문헌 Thompson, A. A., Jr., Strickland, A. J., III., Gamble, J. E. (2010). Crafting and Executing Strategy : 경쟁 우위 추구 (제 17 판). 뉴욕 : McGraw-Hill / Irwin 웹 사이트 : coca-cola 액세스 날짜 : 6/6/09 웹 사이트 : pepsi 액세스 날짜 : 6/6/09.


브랜드, 패스트 푸드 레스토랑, KFC 1230 Words | 4 페이지.


타타의 집.


Tata의 집 : 세계적인 발자국 취득. Tata Group이 인수 및 / 또는 구조 조정 전략을 구현하려면 그룹 운영 회사 구조의 기존 범위, 특히 수익성 및 재무 활동을 파악하는 것이 도움이됩니다. 다음 표는 Tata 그룹 회사 구조의 세부 정보를 보여줍니다. 또한 2007 년 (2007 년) 타타 그룹의 각 운영 회사의 자금 조달 및 수익성. [그림] • 다음 표는 다음과 같습니다.


Automotive industry , Ford Motor Company , Globalization 1221 Words | 6 Pages.


Strategies of Tata Motors.


Brand name • Functionality • Styling • Quality • Safety • Packaging • Repairs and Support • Warranty • Accessories and services Price Decisions Some examples of pricing decisions to be made include: • Pricing strategy (skim, penetration, etc.) • Suggested retail price • Volume discounts and wholesale pricing • Cash and early payment discounts • Seasonal pricing • Bundling • Price flexibility • Price discrimination Distribution(Place).


Distribution , Marketing , Marketing management 449 Words | 3 Pages.


Lvmh: Diversification Strategy Into Luxury Goods.


LVMH: Diversification Strategy into Luxury Goods Strategic Issues By 2002, Moet Hennessy Louis Vuitton was the world's largest luxury products company, enjoying annual sales of 12.2 billion euros. LVMH carries the most prestigious brand names in wine, champagne, fashion, jewelry, and perfume. Upon entrance of this luxury product industry, LVMH was aware that they produced products that nobody needed, but that were desired by millions across the world. This desire in some way fulfills a fantasy.


Branding , Gucci , Luxury good 1511 Words | 5 Pages.


Amul's Diversification Strategy: a Pizza for Rs 20.


Amul's Diversification Strategy : A Pizza for Rs 20! In early 2001, Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation (GCMMF)1 planned to leverage its brand equity and distribution network to turn Amul2 into India's biggest food brand. Verghese Kurien, Chairman of GCMMF, set a sales target of Rs.10 bn by 2006 as against sales of Rs 2.3 bn in 2001. In 2001, GCMMF entered the fast food market in India with the launch of vegetable pizzas under the brand name SnowCap in Ahmedabad, Gujarat. GCMMF was also.


Campania , Curd , Dairy products 1243 Words | 4 Pages.


다각화.


Diversification Diversification can be briefly defined as the expansion of a firm into a range of different product areas. Firms may choose to diversify for either of two reasons. First, diversification may benefit the firm’s owners by increasing the efficiency of the firm. Second, if the firm’s owners are not directly involved in deciding whether to diversify, diversification decisions may reflect the preferences of the firm’s managers. Singapore Airlines (SIA) serves as a typical example of diversification.


Airline , Economics , Economics of production 1548 Words | 5 Pages.


Tata Motors & Jlr Acquisition.


STRATEGIC MANAGEMENT INTERIM REPORT TATA MOTORS-JAGUAR LAND ROVER ACQUSITION Table of Contents Executive Summary 3 Introduction 4 SWOT Analysis of Ford Motor Co 5 Business Strategy of Ford 6 SWOT Analysis of Tata Motors 7 Why Acquisition 9 Future study 9 References 10 Executive Summary: This project aims at analysing the acquisition of Jaguar Land Rover by Tata Motors. Jaguar and Land Rover brands were.


Automotive industry , Ford Motor Company , General Motors 1825 Words | 7 Pages.


Efficient Diversification.


Discuss: “The concept of efficient diversification implies that for an investor wishing to efficiently assume risk in their portfolio; the risky part of the portfolio should consist of weighted proportions of all possible risky assets.” Abstract: Minimizing investor’s portfolio risk was a dominant goal influencing decision making of investment. The effective method of reducing risks was to efficient diversifying the portfolio. The author’s purpose in this article was to share thoughts and concerns.


Bond , Diversification , Investment 2417 Words | 7 Pages.


a RATAN NAVAL TATA | | Born | (1937-12-28) 28 December 1937 (age 75) Surat, Bombay Presidency, British India | Residence | Colaba, Mumbai, India | Nationality | Indian | Ethnicity | .


Dorabji Tata , Indian businesspeople , Jamsetji Tata 2223 Words | 7 Pages.


Tata Motors - Crisis and Recovery.


TATA MOTORS Submitted to: R. Thankur Submitted by_:_ *Group 10* (FT-B*2*) Arpita Kharbanda (08FT-071) Hardik Semlani (08FT-079) Himanshu Goyal (08FT-081) Kanika Nagpal (08FT-082) Manasi Gupta (08FT-085) Table of Contents “It is our ability to anticipate the future, and react accordingly that will determine our success.” Henning Holck-Larsen Introduction Tata Motors Limited is India’s largest automobile company, with.


Automobile , Automotive industry , Fiat 1141 Words | 4 Pages.


Conduct a critical analysis of the case " Tata Sky" and prepare a written analysis of the case which addresses the following issues to examine the growth strategies of Tata Sky over the years. Tata Sky is the second DTH operator to enter the Indian DTH market after DD Direct Plus and was launched in August 2006. It is a joint venture between Tata Group that owns 80% and STAR Group that owns a 20% stake. Through its DTH service, the company offered more than 170 channels on entertainment sports.


Companies based in Mumbai , Customer service , Marketing 1747 Words | 5 Pages.


Case 5.2 Organizational Transformation at the Tata Group.


In the beginning, Tata Group’s initial organizational approach was to develop location bounded FSA’s and expansion in diversified SBUs in home country which build the capacity of TATA as centralized exporter. Restructuring of Tata was the basic step towards approach shift and development of internationally transferable FSAs like technical expertise, novel management practices and human capital. To take advantage from the FSAs which Tata developed, it used many expansion strategies like outsourcing.


Business ethics , Conglomerate , Corporation 767 Words | 3 Pages.


Marketing Segmentation of Tata Nano in India and Its Targeting and Positioning Strategy.


Contents Market Segmentation, Positioning, Targeting: A case of Tata Nano in India EXECUTIVE SUMMARY: Targeting and positioning strategy of Tata Nano and recommendations for the company are given. INTRODUCTION: BACKGROUND: According to Howard and Sheth (1969, p. 70), “market segmentation depends on the idea that the company should segment or divide the market in such a way as to achieve sets of buyers” Historically sellers were engaged in mass marketing.


Automobile , Market segmentation , Marketing 1027 Words | 4 Pages.


Tata Daewoo Deal.


(i) Examine the market implications of acquiring the Daewoo plant by Tata Motors Tata Motors inked an investment agreement in February 2004 to acquire the South Korean truck-major Daewoo Commercial Vehicle for $102 million. The acquisition marks the beginning of Tata Motors global expansion trail and is expected to help the company make headway in a number of other markets. Tata Motors is the largest company of the Tata Group of companies. Poised at a Global growth mission where it aspires.


Daewoo , Globalization , International trade 1848 Words | 7 Pages.


Tata Jlr Acqusition.


사례 연구 | Strategic Management | 10th August 2010 | ------------------------------------------------- Introduction In June 2008, India-based Tata Motors Ltd. announced that it had completed the acquisition of the two iconic British brands - Jaguar and Land Rover (JLR) from the US-based Ford Motors for US$ 2.3 billion. Forming a part of the purchase consideration were JLR's manufacturing plants, two advanced design centers in the UK, national sales companies spanning.


Automobile , Automotive industry , Ford Motor Company 1943 Words | 6 Pages.


TATA history.


 Tata Steel: A Legacy and Competitive Edge The foundation of steel production in India was set by Jamestji Nusserwanji Tata when India’s first steel plant was registered as The Tata Iron and Steel Company Limited in 1907.[1] Soon the company diversified from rails and embarked on a journey, capitalizing on the unmet need of steel in India in an industry monopolized by it. Post-independence Tata steel completed its expansion of capacity to produce 2 Mn tonnes of ingot steel every year, making it.


ArcelorMittal , Brand , Corus Group 786 Words | 3 Pages.


Vishwas Sharma (10119) Strategy for sustaining momentum for Tata Ace Brief Background of Ace y India's first mini truck y Launched in May 2005 y Tag line Small is Big y Answer to the marketing myopia of three wheelers Idea behind launching Tata Ace Market Situation y y y Govt plans of road expansion. High GDP growth rate positively correlated with truck penetration. High probability of increased demand in LCV segment. Company Situation y y Tata product portfolio lacked.


Guru Gobind Singh , Marketing , Strategic management 1088 Words | 7 Pages.


Author’s Name Institutional Affiliation Abstract Strategies are the foundation for driving the direction of any business company. Successful business growths and maintenance of market lead is as a result of implementing the best strategies properly. A number of strategy categories exist and a business organization should implement those that fit the nature of its business. This paper analyses several important business strategies through making a choice in each category that should be implemented.


Callaway Golf Company , Customer service , Marketing 1703 Words | 5 Pages.


Developing Grand Strategies.


learned from the "Developing Grand Strategies " simulation relative to the importance and effectiveness of strategy formulation and choice. We also discuss about the concepts and analytic tools we can use in the development of our strategic plan. Finally, we discuss the challenges facing strategic planners. What are lessons learned relative to the importance and effectiveness of strategy formulation and choice? We have learnt that the appropriate Grand strategies need to be selected based on the.


Economics , Horizontal integration , Management 788 Words | 3 Pages.


Tata Motors.


TATA MOTORS I. INTRODUCTION Tata Group is an Indian multinational company headquartered MUMBAI, MAHARASHTRA, INDIA. Tata group business is spread across 7 sectors their main sector being steels. Their empire is spread across 6 continents and has its presence in 80 nations. The combined market capitalization of all the 31 listed Tata companies was $89.88 billion as of March 2012. Tata group gets its major revenue from overseas market contributing 58%. Tata Motors Limited is an Indian multinational.


Automobile , Automotive industry , Ford Motor Company 2016 Words | 7 Pages.


Tata Group.


1.0 Source Problems Being able to maintain Tata Groups core values and vision; during a time of uncertainty in the economy and in the internal organisation as well. 2.0 Secondary Problems These problems can be identified separately as short or long term problems. Whereby the short term problems are ones that can be solved and addressed currently or instantly, whereas long term problems having to take some careful planning and analysis and require solutions that are spread out over a couple of.


2012 , Indian businesspeople , Pallonji Mistry 2263 Words | 7 Pages.


 Introduction Tata Engineering and Locomotive Co. Ltd was established in 1945. In 1954, the company launched its first automobile; between 1954 and 1969, it collaborated with Daimler Benz to produce commercial vehicles. By the 1990s, the company had entered the passenger vehicle market. In 2004 Tata Motors acquired Daewoo commercial Vehicle Co. Ltd., Korea’s second - Largest truck manufacturer, and became the first Indian company to be listed on New York Stock Exchange. The next year, it acquired.


Automobile , Automotive industry , Marketing 2217 Words | 9 Pages.


Diversification of Business.


more than one group of customers. This phenomenon is known as diversification . In detail diversification means expanding a firm’s investments into other related or unrelated businesses in attempt to achieve higher efficiency or meeting managerial preferences. MARKMONITOR INC.. (2012) Entrepreneur Media, Inc.. (2012) Diversification in attempt to increase efficiency can be achieved e. g. by Economies of scale and Scope. Diversification however is not always beneficial for the company. 예를 들어.


Cost , Costs , Economics 1785 Words | 5 Pages.


Building brands, brewing success Tata Tea is constantly evolving its product and marketing strategy in its effort to give the Indian tea drinker a more delectable hot cuppa In today's world of intense competition, there is perhaps no marketing mantra more relevant than this — the customer is king. Every company is looking to anticipate the needs and demands of this increasingly demanding breed before its competitors, both international and domestic, in order to not jut survive market forces.


Advertising , Brand , Brand management 925 Words | 3 Pages.


Tata Motors.


information from researchandmarkets/reports/554957/ Tata Motors Limited - SWOT Analysis Description: The Tata Motors Limited - SWOT Analysis company profile is the essential source for top-level company data and information. Tata Motors Limited - SWOT Analysis examines the company’s key business structure and operations, history and products, and provides summary analysis of its key revenue lines and strategy . Tata Motors (or the company) is one of the leading automotive vehicle manufacturing.


Corporation , Credit card , ISO 9362 817 Words | 3 Pages.


Diversification of Starbucks.


DIVERSIFICATION . For companies, they all want to have bigger market share and earn more profit. So they will find many ways to penetration into the market like diversification . 다각화 전략은 시장, 제품, 서비스 또는 생산 단계를 기존 비즈니스에 추가함으로써 기업 운영을 확장하는 데 사용됩니다. The purpose of diversification is to allow the company to enter lines of business that are different from current operations. There are basically two broad forms of diversification.


Coffee , Coffeehouse , Dunkin' Donuts 1461 Words | 5 Pages.


Advertising Assignment 2 Analysis of the message strategy in the Tata Tea – “Jaago Re” advertisement. Submitted to: Bhagat sir Tata Tea – Jaago Re In today’s highly competitive marketing world, the ‘ Tata Tea’ brand has been able to position itself as one of the most in-demand beverage brand. In my review, I will be highlighting the impact of the ‘ Tata Tea’ advertisements on the consumer. INTRODUCTION Tata Tea Limited is a subsidiary company of the TATA Group, set up in 1964 as a joint venture company.


Black tea , Caffeine , Green tea 1211 Words | 4 Pages.


Tata Nano - Strategy, Impact on the Automobile Industry.


Cost Management and Strategy used The great wonder car by Tata’s has stunned the entire world. Critics who often said that it was not possible to make a car at a price below $3000 were taken to a back sit when Ratan Tata the chairman of Tata Motors unveiled this car in New Delhi at a price of $2500. Since then it has been in lime light and has been making news in the auto sector throughout the world. Much of India's low-cost production edge comes from cheap labor and a large part of the low-cost.


Automobile , Automotive industry , Chevrolet 1100 Words | 3 Pages.


수익성있는 성장을 달성하기위한 가장 좋은 전략은 다양성입니다.


deal. Alcon is a producer of eye care products such as contact lenses. Google has diversified by investing £124m in a wind power business. 수익성있는 성장을 달성하기위한 가장 좋은 전략은 다양성입니다. Justify your answer with reference to Novartis, Google and/ or other organisations that you know. (40 marks) Diversification - Practice under which a firm enters an industry or market different from its core business. Growth – The process of improving some measure of an enterprise’s.


Mergers and acquisitions , Mobile network operator , Mobile phone 1220 Words | 4 Pages.


동심 다양 화.


SLIDE 1 WHAT IS CONCENTRIC DIVERSIFICATION ?? - Concentric diversification focuses on creating a portfolio of related businesses. - The portfolio is usually developed by acquisition rather than by internal new business creation - Adding new but related products or services - there is a technological similarity between the industries, which means that the firm is able to leverage its technical know-how to gain some advantage - It also seems to increase its market share to launch a new product that.


Delta Model , Management , Marketing 658 Words | 3 Pages.


Ratan Tata.


RATAN TATA INTRODUCTION Ratan Tata is the chairman of the Tata Group, India's largest corporation. He is the latest in a long line of Tatas to head the family-owned company. Born into an old Parsi family of Bombay, in December 28th 1937. He received a Bachelor‟s degree in architecture from America‟s Cornell University in 1962.He returned to India and joined the Tata Group. Tata is single and leads a modest lifestyle in his bachelor apartment. The US-educated bachelor lives alone with his two German.


Automobile industry in India , Brand , Mumbai 2198 Words | 7 Pages.


SYNOPSIS The case illustrates the opportunities, challenges and trade-offs involved in the design, prototyping and marketing of the Nano — the so-called people’s car — by Tata Motors Ltd. (TML), a Tata Group company. The case takes place nine months after the company’s chairman, Ratan Tata , launched the Nano, on January 10, 2008, at the 9th Auto Expo in Pragati Maidan, an exhibition center in New Delhi, India. The case asks students to take the position of Ravi Kant, .


Robert Bosch GmbH , Singur , Tata Motors 1323 Words | 4 Pages.


Tata Motors.


Tata Motors Case Write-up Executive Summary The Current Situation In May 2005, Tata Motors launched a revolutionary product, Tata Ace, a four-wheel auto vehicle with a successful sale. The Key Problem Despite the decent sale of Tata Ace, Tata Motors has to figure out some way to further gain their market share. Alternative Solutions and Reasoning 1. Targeting the three-wheeled cargo vehicle market in India This means that Tata Motors to modify the Tata Ace to suit for the three-wheeled cargo.


Economics , Economics terminology , Marketing 1523 Words | 4 Pages.


Ratan Tata.


RATAN NAVAL TATA INTRODUCTION: Ratan Naval Tata , present chairman of Tata group was born on December 28, 1937, in Mumbai. He was born into the wealthy and famous Tata family. Ratan is the great grandson of Jamsedji Tata founder of Tata group. Rattan’s childhood was troubled, his parents separated in the mid-1940s. Ratan and his brother were raised by their grandmother. Ratan Tata owns 1% shares in Tata sons, the holding company of Tata group valuing his total personal wealth at approximately US.


Companies based in Mumbai , Ford Motor Company , Jamshedpur 1169 Words | 3 Pages.


다각화.


SYMBIOSIS INSTITUTE OF MANAGEMENT STUDIES MARKETING MANAGEMENT PROF V. V Ramasastry “Research Paper - Diversification leads to success?” Submitted By - Anil -15 .


Investment , Modern portfolio theory , Portfolio 3328 Words | 13 Pages.


Ratan Tata.


Ratan Tata retires on his 75th birthday this week, handing over the baton of his business to Cyrus Mistry, the first chief appointed from outside the immediate Tata family in its 144-year history. While Ratan Tata has been credited with transforming the Tata group into a streamlined conglomerate of more than 100 companies and earning a global reputation for his consolidation and expansion strategies , I am looking at his leadership traits and how those traits influenced the group and made him the.


Abraham Maslow , Chief executive officer , J. R. D. Tata 848 Words | 3 Pages.


Tata Motors.


Tata Motors The Indian Automobile industry The automotive sector is one of the core industries of the Indian economy, Continuous economic liberalization over the years by the government of India has resulted in making India as one of the prime business destination for many global automotive players. The automotive sector in India is growing at around 18 per cent per annum. The cumulative annual growth rate of production of the automotive industry from the year 2000-2001 to 2005-2006 was 17 per.


Automotive industry , Generic drug , Ranbaxy Laboratories 2089 Words | 6 Pages.


타타 그룹의 다각화.


Ishan Loya.


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타타 그룹의 다각화 기록


타타 그룹의 다양 화 분석.


소비재 분야의 다양 화.


현금 창출 및 현금 사용 비즈니스의 균형 잡힌 포트폴리오 유지.


위험 완화 및 예방에 도움이됩니다. 한 사업체에서 다른 사업체로 수입을 투자하는 것.


항공 부문으로의 다양 화.


- Tata Sons & JV 간의 JV SIA.


풀 서비스 캐리어를 운영하고 국제선을 이용하십시오.


Tata AirAsia Deal.


30 % 지분을 소유 한 Tata와 Bhatia.


- 운영을 계층 2 및 3으로 확장합니다. III 도시.


- 성장 기회, 감정, 기존 선수보다 더 잘할 수 있다는 믿음.


- 운영중인 공항, 수리 & amp; 유지 보수 시설 및 항공 서비스 용 IT 서비스를 제공합니다.


비즈니스의 경쟁적 포지셔닝 결정.


추구 할 제품, 산업 및 시장의 선택.


여러 비즈니스 기업에서 전략적으로 사용할 수 있습니다.


다양 화의 두 가지 형태.


수평 또는 관련 다양 화.


대기업 또는 비 관련 다각화


기존 핵심 비즈니스에 관련 제품 또는 서비스 라인을 추가합니다.


기존 핵심 비즈니스와 분리 된 새로운 제품 / 서비스를 생산하는 새로운 사업 단위 추가.


다양 화 동기.


과소 투자 문제를 줄입니다.


내부 자금은 외부 자금 조달보다 저렴합니다.


더 많은 대행사 비용.


경영 목표 및 보상.


산업 정체 또는 감소를 피하십시오.


이자율 세금 방패를 늘리십시오.


감소 된 현금 흐름 변동성 & amp; 증가 된 부채 용량.


범위의 경제.


- 생산 설비, 유통망, IT 시스템, R & D 및 회계 및 회계 관리와 같은 중앙 집중식 기능 인사.


모회사의 경험.


내부 자본 시장.


- 균형 잡힌 포트폴리오, 교차 보조금.


내부 노동 시장.


- 덜 고용하고 & amp; 해고, 경력 개발 기회, 재능에 대한 정보 활용.


다각화를 위해 선택된 산업은 구조적으로 매력적이거나 매력적이어야합니다.


새로운 비즈니스 단위가 어떤 방식으로 조직에서 운영 및 전략적 시너지 효과를 창출합니까?


입국 비용.


진입 비용은 미래 이익을 위해 사용해서는 안됩니다.


인도의 호텔 컴퍼니는 타지 마할 궁전 설립을 위해 설립되었습니다.


다리미 & amp; 철강 산업.


- 타타 아이언 & amp; Jamshedpur에 설립 된 Steel Company (현재 Tata Steel).


- Tata Ltd., 런던.


- 타타 수력 전기 공급 회사가 설립되었습니다.


- 방갈로르에 Indian Institute of Science가 설립되었습니다.


Jamsetji Nusserwanji 타타 (Tata)는 타타 그룹 (Tata Group)의 기초를 쌓습니다.


- 중부 인도 방직, 제직 및 제조 회사.


소비재 산업.


- Tata Oil Mills Company는 비누, 세제, & amp; 요리 오일.


- Tata Engineering & amp; Locomotive Co. (현재 Tata Motors)가 설립되었습니다.


엔지니어링 & amp; 제조업 부문.


- 볼타가 설립되었습니다.


- 가장 큰 차 생산자 중 한 명인 Tata Finlay (Tata Tea & Tata Global Beverages로 개명).


- 인도의 주요 수출 주택 중 하나 인 Tata Exports (현 Tata International)가 설립되었습니다.


- 인도 최초의 소프트웨어 서비스 회사 인 TCS (Tata Consultancy Services)가 설립되었습니다.


- 타타 항공 (Tata Aviation)은 인도에서 항공 분야를 개방했다.


- 현재 탄산 음료 생산 업체 인 Tata Chemicals가 설립되었습니다.


정밀 엔지니어링 제품.


- Tata Precision Industries, 싱가포르 최초의 Tata 회사 설립.


나중에 에어 인도로 개조되어 1953 년에 국유화되었습니다.


- 타타 스카이 (Tata Sky) 위성 TV 서비스가 시작되었습니다.


- 가전 제품 및 내구성 제품 용 멀티 브랜드 매장 인 Croma가 설립되었습니다.


- Tata Motors는 Ford Motor Company에서 Jaguar 및 Land Rover 브랜드를 인수합니다.


- Tata Chemicals가 인도 최초의 펄스 브랜드 인 i-Shakti dals를 출시합니다.


- 타타 티 (Tata Tea)는 건강 음료로 PepsiCo와 JV를 발표했습니다.


소매 음료 분야.


- Tata Global Beverages는 Starbucks와 JV를 구성하고 Mumbai에 주력 매장을 오픈합니다.


- Tata Teleservices (TTSL)가 설립되었습니다.


- Tata Group과 American Insurance Group (AIG) 간의 JV 인 Tata AIG는 보험 가입을 다시 한 번 표시합니다.


- Tata는 싱가포르 항공 (SIA)과의 JV를 통해 항공 분야에 다시 진입합니다.


그룹 1 | 섹션 F.


PGP1 | IIM 인도 르.


전략적 경영 II.


소매 부문의 다양 화.


Tata Sons의 자회사 인 100 % 자회사.


Trent는 Westside의 라이프 스타일 체인을 운영합니다.


2005 년 Trent Ltd. 에서 인수 한 지분 (76 %)


50-50 2007 년 타타 그룹과 Poltrona Frau Group (이탈리아) 간의 합작 투자.


타이탄 시계 포트폴리오는 국내 시장 점유율의 60 %를 차지합니다.


Fastrack 시계 - 유행 청소년 세그먼트.


소나타 - 대중 시장.


Xylus - 프리미엄 세그먼트.


Titan Edge, Raga, Nebula & amp; 주피.


1995 년 Titan은 브랜드 Tanishq로 보석 부문으로 다양 화되었습니다.


- 세미 도시 & amp; 농촌 시장.


프레임, 렌즈, 콘택트 렌즈, 선글라스, 국제 브랜드 및 광학 서비스를 제공합니다.


- 프레임 용 사내 브랜드.


- 선글라스 용 사내 브랜드.


동부 표준시. 2005 년에 항공 우주, 자동차, 오일 & amp; 가스, 유압 장치 및 의료 기기.


타이탄 주식 회사


분야의 다양성 뒤에있는 이론적 근거.


소비자 수요가 증가하고 있습니다.


Market & amp;를 이해하기 위해 광범위한 입지를 활용하십시오. 이상적인 신제품.


광범위한 소매 네트워크.


연구 데이터 & amp; 귀중한 프랜차이즈 네트워크.


업계 리더가 될 잠재력.


핵심 역량 활용.


고정밀 제조.


입증 된 시계 제작 기능


인도 - 정밀 제품 생산 기지 개발


국방 시장은 100 억 달러 규모의 공급을 예상했다.


정부. 정책 - 30 % 국내 물품 공급.


다른 유망 세그먼트 - 가스 탐사 & amp; 의료 산업.


Strategies that succeed.


Quietly but systematically, TSMG has built up a formidable reputation in strategy formulation and deployment, performance improvement and business analytics.


It works silently, and behind the scenes. But it has been transforming the face of businesses across industries, functions and geographies. The Tata Strategic Management Group (TSMG) advises clients in the areas of strategy formulation, strategy deployment, performance improvement and business analytics.


When TSMG was founded in 1991, it operated exclusively in the strategy spce and worked mostly with Tata group companies. Today, it is spread over several industries, and has clients from all over India and around the world.


But, says TSMG chief executive Raju Bhinge, this is only a beginning. He sets out the company's vision, "Our goal for 2010 is to be the leading Indian multinational management consulting firm, with at least 10 lines of business, a presence in 10 countries and over 50 per cent of revenues from outside India."


Currently, TSMG is offering management consulting services in West Asia (Dubai, Saudi Arabia and Yemen) and South Asia (Sri Lanka and Bangladesh). This is in addition to India entry studies for clients across the globe (North America, Europe / UK and South East Asia).


A space of its own.


As the only Indian-owned management consulting firm of stature, TSMG has created a niche for itself, and enjoys a unique positioning. But the journey has not been an easy one. Though the goodwill enjoyed by the Tata brand did provide the right credentials and helped the company establish its roots, the real challenge has been finding clients outside the group.


Competitors of Tata group companies, for example, were reluctant to work with TSMG, fearing a conflict of interest. And, considering the number of areas the 93-company group has a presence in, this has been an enormous handicap. But TSMG did find a way out, by moving into sectors where the group was not represented.


In the final analysis, this limitation has proved to be a blessing in disguise. TSMG put in an extra effort to carve out a foothold and prove its mettle. Of course, being an Indian company with Tata values had its advantages too. As against a McKinsey or a Deloitte, clients were happy to work with a company that delivered quality, was available through the planning and deployment stages of the project, and was affordable too.


Bobby Pauly, an engagement manager at TSMG, explains, "Indian clients soon discovered the comfort of working with a group of consultants that had a more aligned view of their culture, markets and people, and an ability to relate to them. TSMG offered actionable solutions, rather than giving them a western view of the world."


The other factor that went in its favour was that though it was easy to commission a McKinsey or Deloitte for a project plan, it was very, very expensive to retain their services right through implementation. With TSMG, on the other hand, each project created a kind of symbiosis; the client got a consulting company that would willingly be a partner in implementation, while TSMG gained learnings that were much richer than their western counterparts could gather.


To give its service a clear advantage, TSMG has focused on building expert teams. Pankaj Gupta, practice head for consumer and retail, elaborates, "In several cases, we add technical experts to our project teams — people who have actually been in senior positions of companies for 10 to 30 years — in automotive, retail or consumer products." This is a very strong differentiator that sets TSMG's services apart from and above those of its competitors.


One of the first projects that TSMG took up within the group was a strategy study for the Tata Oil Mills (TOMCO), which culminated in its sale to Hindustan Lever. Next came the study for restructuring Voltas, the strategy study for Lakmé which led to the sale of the cosmetics business to Unilever, the acquisition of Little Woods — a British-owned retail chain in south India — and Trent's entry into apparel retail through Westside and Food & Grocery retail through Star Bazaar. TSMG worked on the acquisition ofVSNL, its broadband entry plan and corporate data services growth strategy; it prepared the business plan for the group's entry into consumer electronics retailing, provided JV negotiation and implementation support for the formation of Infiniti Retail. TSMG also worked on the entry plan for theTata Sky satellite television service venture.


Several of these experiences opened new vistas, enabling TSMG to move out of its comfortable home turf into non-Tata companies. Last fiscal, non-Tata business comprised 10 to 15 per cent of business. At present, non-Tata business is over 50 per cent and is expected to grow to 60 or 70 per cent by the end of the next fiscal.


From 2005, on the basis of capabilities developed in-house, TSMG began offering some of its services to advanced markets such as the US and the UK. It has three offerings for these markets. One is strategic analysis for understanding country selection, markets, competitors' strategy, etc. The second is financial research, which includes work on valuation, equity, fixed income, etc. Third is statistical optimisation or analytical solutions, which comprises risk modelling and predictive modelling, like fraud in telecom or risk analysis in insurance. With its new business model and internationalisation plans well on track, TSMG has expanded its core competencies and is moving into completely new areas of operation. No wonder the company is being ambitious and dreaming big.


Integration with TECS.


A step in this direction was the operational integration of Tata Economic Consultancy Services (TECS) with TSMG in April 2006. TECS's expertise lies in investment advisory, infrastructure and government sectors and perfectly complements the experience TSMG has in strategy. TSMG lacked a focus in infrastructure and government practice, a gap that TECS can fill. Together, their experience could pull in a large number of infrastructure projects.


Infrastructure spends have already seen an upsurge in India and TSMG (along with TECS) has been engaged in no less than six SEZ assignments. While TSMG takes care of positioning and branding, the techno-feasibility aspects — including layout plans and the architecture of the facility — are managed by TECS.


The going is good now, but what lies ahead? Consulting is a cyclical business linked to overall economic conditions. What does it mean for the organisation's development plans? Bhinge is quietly confident, "The risks are there, but we have been able to mitigate them by offering a broad range of solutions to customers, adding new offerings in business analytics, and growing in the international space." TSMG, it appears, is ready to take centre stage.


Interesting problems, innovative solutions.


TSMG has undertaken several consulting projects for some of the best names in business. 여기에는 다음이 포함됩니다.


TSMG did a customer insights programme for their enterprise offerings. BT was looking at global customers, to try and understand their data networking needs. A cutting-edge exercise, it appears as one of the best practices of customer understanding, and has been applied in dozens of their global companies.


Rolls Royce came to TSMG with an interesting problem. Their plant in Norway had reached its full capacity and they were looking for a new international manufacturing hub in India or China. TSMG made the India case, and convinced the company that India is better than China.


Mumbai Railway Vikas Corporation (MRVC)


The Central Railway is planning to construct a new 80,000 sq metre station building at Carnac Bunder, to serve as a second terminus linked to the Chhatrapati Shivaji Terminus in Mumbai. TECS is assisting MRVC to arrive at the optimal land use mix for commercial development along with architectural plans for a world class railway terminus.


회사 정보 & gt;


프로필, 운영, 연락처 정보, 관련 링크.


미디어 출시 & gt;


미디어 보고서 & gt;


Tata Strategic Management Group has transformed itself to profit from the many changes that have taken place in the consulting business in recent years.

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